صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۵
کد خبر: 13648
گزارشگر: 213
۴۹۰۰
۱
۰
۳
حاشیه ها در خصوص مسمومیت های سریالی

ماجرای جنجالی مسمومیت ادامه دار دانش آموزان دختر در شهرهای مختلف/نماینده مجلس گفت: عمدی است!

ماجرای جنجالی مسمومیت ادامه دار دانش آموزان دختر در شهرهای مختلف/نماینده مجلس گفت: عمدی است!
در ادامه مسمومیت های عجیب در میان دانش آموزان و به دنبال مسمومیت امروز دانش آموزان در بروجرد، استاندار لرستان اعلام کرد: گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرادر بروجرد هستند.

به گزارش آسیانیوز، مسمومیت امروز هم در میان دانش آموزان بروجردی گزارش شد. پس از گذشت چند روز و آمار بالغ بر ۲۰۰ نفر از دانش آموزان مسموم شده هنوز منشا مسمومیت مشخص نشده است.

مسمومیت همچنان در میان دانش آموزان بروجردی گزارش می‌شود. امروز یکشنبه ۷ اسفند برای چندمین شاهد مسمومیت برخی دیگر از دانش آموزان در این شهرستان هستیم. اتفاقی که هنوز علت اصلی آن به طور رسمی گزارش نشده است و خانواده‌ها با نگرانی فرزند خود را راهی مدرسه می‌کنند.

افزایش آمار مسمومیت دانش آموزان در بروجرد صحت ندارد

به نوشته تجارت نیوز، استاندار لرستان اعلام کرد: اکنون گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرای مسمومیت دانش آموزان در بروجرد هستند که نتایج آن از طریق فرمانداری بروجرد اعلام خواهد شد.
همچنین در این رابطه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: افزایش آمار مسمومیت در بین دانش آموزان دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد بروجرد صحت ندارد.

مجید منعمی، افزود: هرگونه آمار رسانه ها در این خصوص به نقل از استانداری لرستان تکذیب می‌شود بنابراین مردم باید اخبار این مورد را از طریق فرمانداری بروجرد دنبال کنند.

وی اظهار کرد: اکنون گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرای مسمومیت دانش آموزان در بروجرد هستند که نتایج آن از طریق فرمانداری بروجرد اعلام خواهد شد.

---------------

بیشتر بخوانید

شیوع آبله میمونی در مدارس؟

----------------------------------

گفتنی است ظهر امروز تعدادی از دانش آموزان دبیرستان ۱۵ خرداد بروجرد دچار علایم مسمومیت شدند.

مسلم مرادی، فرماندار بروجرد بدون اشاره به تعداد این دانش آموزان گفته بود که تعدادی از دانش آموزان با سرگیجه و حالت تهوع به مراکز درمانی منتقل شدند و علت قطعی مسمومیت در حال بررسی است.

پیش از این تعدادی از دانش آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد دچار مسمومیت شده بودند.

کمیسیون آموزش ماجرای عمدی بودن مسمومیت دختران دانش‌آموز را دنبال می‌کند

  منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی ماجرای مسمومیت دانش آموزان دختر در قم با حضور وزرای بهداشت، آموزش و پرورش و اطلاعات خبر داد.

درباره علل بیرونی مسمومیت‌های دانش‌آموزان نتیجه‌ قابل استنادی در دسترس نیست
سخنگوی وزارت بهداشت گفت:نتایج قابل استنادی درباره علل بیرونی مسمومیت دانش‌آموزان در قم در دسترس نیست.درباره مسمویت تعدادی از دانش آموزان در قم، به نتایجی دست یافته‌ایم و از جمله محرز است که این مسمومیت‌ها منشأ ویروسی یا میکروبی ندارد و همچنین عوارض آن زودگذر بوده است.

وی ادامه داد: درباره علل بیرونی این مسمومیت‌ها هنوز نتایج قابل استنادی در دسترس نیست.

ادامه دومینوی مسمومیت در بروجرد
معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: امروز ۵۰ دانش‌آموز شهرستان بروجرد در دبیرستان ‌دخترانه ۱۵ خرداد مسموم شدند.

سامه نجف‌آبادی نماینده مجلس گفت: برای ما سوال است که روی چه حسابی در مدارس این اتفاقات رخ می‌دهد؟ من نمی‌دانم یعنی ارگان‌های اطلاعاتی ما نمی‌توانند تمام مدارک، قرائن و آنچه به جا مانده را بررسی کنند و به عامل برسند؟ وزیر اطلاعات وارد این پرونده شده ولی متاسفانه گزارشی به مجلس داده نشده است.

مسمومیت دانش‌آموزان عمدی است؟
۱۹ آذر، هنرستان دخترانه نور، نقطه شروع مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر شهر قم بود. البته این مسمومیت‌های عجیب به قم و دانش‌آموزان دختر محدود نماند بلکه در بروجرد، اردبیل و تهران این مورد تکرار شد. واکنش مسئولان بررسی این اتفاق از جمله وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش، بیشتر انکار موضوع بود و آن را «شایعات موج‌های رسانه‌ای خارج از کشور» دانستند.

همایون سامه نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای این موضوع به گفت: «تا آنجایی که اطلاع دارم، وزارت بهداشت دارد بررسی می‌کند ولی به نظر من نتیجه‌اش مشخص نشده است. بدین معنا که نتوانسته‌اند پاسخ قانع کننده‌ای بدهند.»

 این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: «نکته دیگر اینکه درست است که موضوع در کمیسیون بهداشت مطرح نشده ولی رئیس کمیسیون، نامه‌نگاری‌های لازم با دولت را درباره این موضوع انجام داده است.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این حوادث‌ها عمدی است یا خیر، بیان کرد: «آنچه مشخص است این است که هم در قم و هم در بروجرد مسئله عمدی است.»

برای ما سوال است که چرا ارگان‌های اطلاعاتی ما نمی‌توانند با بررسی مدارک به عامل این اتفاق برسند؟

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: «برای ما سوال است که روی چه حسابی در مدارس این اتفاقات رخ می‌دهد؟ من نمی‌دانم یعنی ارگان‌های اطلاعاتی ما نمی‌توانند تمام مدارک، قرائن و آنچه به جا مانده را بررسی کنند و به عامل برسند؟ وزیر اطلاعات وارد این پرونده شده ولی متاسفانه گزارشی به مجلس داده نشده است.»

همایون نجف آبادی نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه چه گروهی می‌تواند پشت این مسمومیت‌ها باشد، گفت: «نمی‌توانم نظر دهم. یعنی اصلا نمی‌دانم؛ همان اطلاعی که شما دارید را من هم در همان حد دارم.»

مسمومیت ۴۴ دانش آموز در بروجرد
یک منبع آگاه از تکرار حادثه مسمومیت برای ۴۴ دانش‌آموز دبیرستان دخترانه «احمدیه» بروجرد خبر داد.

یک منبع آگاه از تکرار حادثه مسمومیت دانش آموزان دبیرستان «احمدیه» بروجرد خبر داد و اظهار داشت: این بار نیز ۴۴ دانش آموز این دبیرستان مسموم و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی در حال حاضر شرایط این دانش آموزان مطلوب است و تا ساعتی دیگر از مراکز درمانی مرخص خواهند شد.

بنا بر این گزارش، مشابه این اتفاق طی هفته گذشته و در روزهای دوم و سوم اسفندماه رخ داده که در جریان آن ۲۰ دانش آموز و سپس ۶۲ دانش آموز با علائم سرگیجه، ضعف و بی حالی به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

این دبیرستان روز پنج شنبه هفته گذشته به دلیل همین حوادث مسمومیت تعطیل شده بود اما امروز شنبه دوباره کلاس‌های درس در آن برقرار شده است، علت این حادثه در حال بررسی بوده و هنوز به صورت رسمی از سوی مسئولان اعلام نشده است.

امروز هم ۴ دانش آموز قمی راهی بیمارستان شدند
دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در پی اعلام مسمومیت در مدارس قم 4 دانش آموز راهی بیمارستان شدند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی امروز شنبه ششم اسفندماه، ۴ دانش آموز بر اثر مسمومیت اعلامی در مراکز درمانی پذیرش شدند که حال عمومی آن‌ها مناسب است.

در حال حاضر اقدامات تشخیصی و مراقبتی از سوی پزشکان و متخصصان برای این دانش آموزان در حال انجام است و در صورت پایداری شرایط جسمانی، در ساعات آینده از بیمارستان ترخیص می‌شوند.

خوشبختانه در حال حاضر هیچ دانش آموزی از اتفاقات روزهای گذشته مدارس در بیمارستان حضور ندارد.

لازم به ذکر است، سریال مسمومیت در مدارس استان قم از نهم آذرماه آغاز شده و هنوز علت آن مشخص نشده است این درحالی است که یکم اسفندماه دادستان کل کشور بر احتمال قوی عمدي بودن این مساله اشاره کرد./

https://www.asianews.ir/u/9ji
اخبار مرتبط
«بسیاری از عزیزان در خصوص نحوه معرفی زوجه(خانم) به آن‌ها سؤال کرده‌اند. روش بسیار ساده است؛ اول: فرم عضویت پر می‌کنید، دوم: طبق درخواست شما با خانم هماهنگی می‌شود، سوم: حق معرفی پرداخت می‌کنید؛ این ها مراحل ابتدایی تمایل به صیغه شدن برخی زن ها در جامعه امروز ایران است!
مجله تیزهوش منتشر شد؛ در این شماره بچه‌ها از راهکارهای طلایی خود در جهت موفقیت در امتحانات می‌گویند.
در حالی که به تازگی موضوع تعطیل شدن مدارس سبب انتقاد والدین شده است، مبنای رسیدن غلظت آلاینده‌های هوا به ۱۵۰ که به دنبال آن غیرحضوری شدن مدارس صورت می‌گیرد، در راستای قانون هوای پاک مصوب هیئت وزیران در سال ۱۳۹۶ است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: مدارس استان تهران در تمامی مقاطع فردا سه شنبه ۲۷ دی ماه به صورت غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.
اخیرا اخباری مبنی بر شیوع ویروس آبله میمون به دنبال ایجاد پاره ای بثورات پوستی در برخی دانش آموزان خبر ساز شده بود که یک مقام مسئول در این باره توضیحاتی داد.
روانشناسان معتقدند اگر تجاوز منجر به آسیب روحی و انتقال بیماری در فرد نشده باشد، اصلاً نیازی به مطرح کردن این موضوع در مراحل خواستگاری و حتی در طول زندگی مشترک نخواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Uy
۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
0
0

اقایان علمای دین چرا میترسید موضع بگیرید برای حاکمیت تورم و کشتار ملت مسلمان نترسید از تهدید سم و سموم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید